ISLAMOFOBIA
Portada » ISLAMOFOBIA
As comunidades musulmás son vítimas dunha retórica que a miúdo as asocia co terrorismo e o extremismo ou se presentan como unha ameaza.
Retrátase ás persoas musulmás como un grupo monolítico, cuxa relixión e cultura son incompatibles cos conceptos de dereitos humanos e democracia.
Esta intolerancia está a xerar un clima que ampara os delitos de odio contra os musulmáns, o que supón un intento de illalos da sociedade.
Soamente cunha resposta de todos os actores da sociedade poderase loitar eficazmente contra a discriminación, a intolerancia e os delitos de odio contra as persoas musulmás
Qué é a islamofobia?
A islamofobia é unha forma de racismo e xenofobia manifestada a través da hostilidade, exclusión, rexeitamento e odio contra as persoas musulmás, sobre todo cando a poboación musulmá é unha minoría, algo que ocorre con maior impacto en países occidentais.” Consello de Europa e o Comité sobre a Eliminación de todas as Formas de Discriminación Racial da ONU
Por iso, a islamofobia constitúese como un tipo de racismo anti-musulmán que se manifesta en forma de prexuízos, discriminacións, ofensas, agresións e violencia.
Segundo o European Islamophobia Report de 2017, a islamofobia ten lugar cando un grupo dominante de persoas ten o obxectivo de apoderarse, estabilizar e ampliar o seu poder mediante a creación dun chibo expiatorio, real ou inventado, a través da construción dunha Outredade, diferente a un mesmo e a súa sociedade. A islamofobia constrúe unha identidade musulmá á que se atribúen imaxes e termos que homoxeneizarían a todos os membros da comunidade.
¿Qué son os delitos de odio?
Lo que se llama normalmente delito de odio son una serie de conductas que el Código Penal (CP) recoge, desde su reforma de 2015, en su artículo 510. Las asocia a penas de 6 meses hasta 4 años de prisión. José Gonzalo Sans Alemany, experto en derecho penal y maldito, dice a Maldita.es que «odiar no es un delito», algo en lo que coincide el catedrático de la Universidad Autónoma de Madrid, Manuel Cancio, quien asegura que «es difícil calificar algo como delito de odio».
En el artículo 510 del CP se habla de actos que fomentan el odio y que resumimos a continuación:
El acto de fomentar el odio por motivos de raza, religión, género y orientación sexual, entre otros [pena de prisión de 1 a 4 años y multa de 6 a 12 meses].
La distribución de material que incite al odio [pena de prisión de 1 a 4 años y multa de 6 a 12 meses].
La negación de delitos graves que promuevan un «clima de violencia, hostilidad, odio o discriminación» [pena de prisión de 1 a 4 años y multa de 6 a 12 meses].
El ataque contra la dignidad de las personas por motivos discriminatorios [pena de prisión de 6 meses a 2 años y multa de 6 a 12 meses].
El enaltecimiento o justificación pública de delitos cometidos por motivos discriminatorios [pena de prisión de 6 meses a 2 años y multa de 6 a 12 meses].
Para saber cómo interpretar el delito de odio, el Ministerio de Inclusión cuenta con un informe que delimita este concepto y la Fiscalía General del Estado cuenta con una guía similar. Además, el Ministerio del Interior publica informes anuales sobre la evolución de los delitos de odio en España. [Puedes consultarlos todos los publicados desde 2018 y el último disponible de 2022 aquí].
Delito + Motivación con prexuízo =
DELITO DE ODIO
¿Tienes dudas o quieres colaborar?
Lorem fistrum por la gloria de mi madre esse jarl aliqua llevame al sircoo. De la pradera ullamco qué dise usteer está la cosa muy malar.
Contáctanos
+34 981 000 000